Jumaat

Wali Band ^ ^ Doaku Untukmu Sayang Video Clip + Lyrics‬‏




Kau mau aku apa, pasti kan ku beri
Kau minta apa, akan ku turuti
Walau harus aku terlelap dan letih
Ini demi kamu sayang

Reff :
Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi
Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

Tahukah kamu apa yang ku pinta
Disetiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

Reff
 Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi
Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

(Tuhan tolong aku, juga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

Reff
 Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi
Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

Selasa

Hari haram beromen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
hari ini la baru kau orang nak kata hari haram
dan dan sajalah
hari ini la kau orang kata pegang tangan itu haram
dan dan sajalah
hari ini la kau orang kata bermadu mesra haram 
dan dan sajalah

padahalnya sebelum ni berimon 
macam tak jejak tanah
terangkat bagai di syurga katanya
balik rumah tulis di status
Ustaz tu kata tak boleh sambut
Ustazah ni kata haram
ye lah hari ini kan 14 Feb
kan haram sambut Hari Kekasih

abang
sabar sajalah ya
hari ini semuanya haram
 haram berdua
berbonceng peluk
haram bagi hadiah
sayang tunggu abang esok sajalah
esok kita beromen balik ya
hahaha
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Isnin

Nikmat kebebasan mengajar

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

melihat jam
menunggu kelas seterusnya
.........
"cikgu, kenapa cikgu tak lagi masuk kelas kami. rindulah cara cikgu mengajar. cikgu yang ajar kami sekarang asyik bagi kami kerja je. tak ada aktiviti. bosanlah" kata seorang pelajar yang dulu pernah aku ajar. dia bukan yang paling cemerlang. malah paling 'malas' dalam kelas. oh ya, tahun ini dia tingkatan dua. sudah naik kelas juga. tak semestinya kalau murid tu 'malas' maka dia tak berguna. cuma kena pandai bangunkan 'naga' dalam dirinya. 

http://2.bp.blogspot.com/_aNn5dS4sH_o/SZ98GLY8yBI/AAAAAAAAALs/lqTqnrzls0k/s400/daya.jpg
...........
baru seusia setahun lebih bergelar pendidik, 
kini aku sudah jumpa rentak. 
bukan rentak lagu. 
rentak menari di pentas guru. 
pentas lakonan pendidik berzaman
............
Ya Tuhan
kekalkanlah roda ini begini
bagi aku terus menuntun anak didikku
.............
nikmat mengajar itu betul-betul terasa sekarang ini.
teringat pesan seorang guru
"nikmat guru tak perlu tunggu akhir tahun 
mahupun keputusan peperiksaan,
cukup refleksi usai satu-satu pengajaran. 
yang penting ada jujur dan ikhlas dalam hati"
walaupun susah 
itu ku anggap cabaran kepada diri
..............
biar susah menanam padi,
esok menuai tak tertampi.
...............
cuma terkadang
datang ujian
menduga kesabaran
menguji ketabahan
yang perlu dibunuh dahulu
 
http://4.bp.blogspot.com/_5esrC5bax20/SyYXwdaagDI/AAAAAAAAAVg/61pUi0HQPbM/s320/kartun+mengajar1.jpg
kenapa cikgu selalu dipersalahkan?
...................
melihat jam
menunggu kelas seterusnya
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...