Sabtu

Mencari yang halal itu wajib

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
REPOST Halalan Toyyiba 2010
berikutan entry 'Arak Halal dah haram' di bawah

Salam Sejahtera
ok hari ni Q nak ajak korang semua berfikir. sekarang ni memang tengah hangat isu halal. lagi-lagi nak menjelang Ramadan al-mubarak.
tergerak hati untuk mengulas juga apa yang terbuku.
 pernah dengar tak
"mee ni orang kita buat ke orang lain?"

Arak Halal dah Haram?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 http://1.bp.blogspot.com/-waYt4sJk0rY/TeBPeu5tR4I/AAAAAAAAEqc/R8hAA5nMbTw/s400/frontpage.jpg
Nah, 
yang dahulunya haram di'halal'kan kini sudah haram kembali
jangan kau buat-buat terkejut
"alamak kadar alkohol melebihi tahap sebenarnya"
padahal dah berbotol kau teguk
walaupun cuma 0.01%
kalau dah banyak dah berapa peratus?
Tuhan dah kata
"Yang halal tetap halal dan yang haram tetap haram"
benda syubhah juga haram

Jumaat

Lukisan dinding bangunan paling realistik

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
cuba korang bayangkan 
kalau di Malaysia ni kerajaan galakkan anak muda 
buat haril kerja sebegini di mana-mana bangunan 
yang ada di Malaysia 
mesti coolkan

 wow. dinding dah tak macam dinding dah. 
bawah ada banyak lagi gambar

Khamis

doakan perjalanan gua baik-baik saja

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

http://www.flightglobal.com/airspace/media/airbusa330/images/20469/air-asia-airbus-a330-300.jpg
 
Semporna - Tawau - KL - Muar
balik kampung ooooooo balik kampung hati riiang~
gua dalam perjalan  pulang menemui keluarga terchenta
doakan perjalanan gua baik-baik saja
chow
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bagaimana nak troll kawan anda di FB

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
selalunya susah nak troll kawan sendiri
bukan sebab apa
sebab mereka dah tahu taktik kita
jadi ini ada satu lagi tips troll yang boleh buat kawan anda kecut perut

Rabu

Peperiksaan untuk diri sendiri bukan untuk orang lain tahu tak!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Terkilan
Panas aku dibuatnya pagi-pagi begini
Aku bertugas menjaga kelas peperiksaan
Walaupun bukan subjek pelajaran aku
Aku penuhi dengan rasa tanggungjawab
Tetapi rasa itu ada sedikit tercarik apabila ada segelintir murid
http://cikgufarizal.com/wp-content/uploads/2008/01/tiru.jpg
Yang menjawab sambil lewa

Isnin

KFC: Sembelih ke tidak?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 http://1.bp.blogspot.com/_INJWMHwFffo/TUFWET2c7xI/AAAAAAAABDE/8KVzHpj3Df0/s1600/kfc.jpg
sardin Ayambrand sudah. 
minuman koko Milo pun sudah.
hari ini Q nak kongsikan info yang Q dapat di email
 KFC: Halal atau Haram?
 KFC semestinya sebuah perniagaan yang halal
tetapi cara pembuatannya dan penyembelihan yang meragukan
 di sini Q kongsikan sebuah email yang Q perolehi baru-baru ini
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ahad

Penjelasan: Milo ada daging cacing?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ADAKAH MINUMAN MILO MENGANDUNGI BAHAN PERASA BERASASKAN DAGING CACING?

lepas semalam Q dah dedahkan bahawa produk Ayambrand sememangnya tidak mengandungi sebarang kandungan yang tidak halal. hari ini Q nak kongsikan pula tentang satu lagi produk yang dikatakan mengandungi daging cacing. WOW! daging cacing tu. bagi umat Islam cacing sememangnya HARAM dimakan kerana faktor kotor dan menjijikkan. tak lain dan tak bukan produk yang dikatakan mengandungi bahan 'penyedap rasa' ini adalah minuman koko Milo keluaran Nestle.

main perang-perang

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://shootingdead.webs.com/photos/Counter/605947mini_counter_strike_by_bozobozoca.jpg

Counter Strike!
kegilaan baru bagi aku
walaupun sudah lama
tetap juga mampu mengisi
ruang lapang hari minggu kami

cukup 4 orang
jalan!
peng peng!
hahaha
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...