Ahad

rapsodi hidup

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


tingkatan 5
masa tu Tupet Hihop baru meletup
jadi aku juga teruja Tupet Hihop meletup
(tak tahu kenapa)
maka belajarlah aku berBreakdance
(tarian patah...kalau main salah boleh patah)
dan buat lagu-lagu rentak hip hop ni
(ok...tak ada lagu pun, cakap laju je)
dan gaya itu aku terbawa-bawa 
dalam percakapan dan penulisan dalam blog
kalau dulu kalau nak tulis satu entry
mesti dengar instrumen lagu hiphop (tanpa suara)
dapatkan rentak untuk mula berkarya
(ok..sudah bocor rahsia)
tapi itu dulu
sekarang tulisan sudah kaku
macam hantu
perangai haru biru
serabai tak menentu
otak beku 
bukan saja cakap laju
mengajar bahasa pun sudah terbelit lidah

http://www.popsci.com/files/imagecache/article_image_large/articles/frozenbrains.jpg


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2 ulasan:

sUe UnniE;) berkata...

maknenye kene buat breakdance balik. otak msti cair.

Q berkata...

kak sue - sekarang kalau buat boleh patah riuk satu badan

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...