Isnin

Tolong carikan kawan saya pakwe

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya nak carikan pakwe untuk kawan saya. 
Dia baru putus cinta. Kesian tengok dia sedih n menangis hari-hari
saya dah tak sanggup tengok dia bersedih 
jadi saya nak tolong carikan dia pakwe supaya dia boleh gembira balik. 
baikkan saya?
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lhlnq7qhsD1qztdg6o1_500.jpg

ini adalah status yang baru-baru ini aku terbaca di laman sosial Facebook.
remaja bawah umur lagi.


apa masalahnya? baik apa nak bantu kawan supaya tak bersedih lagi.
tapi ingat. 
niat tak menghalalkan cara

http://www.twolia.com/blogs/zoboxrox/files/2009/05/depression.jpg
subhanallah~
apa sebenarnya yang ingin dicari?
tak bermakna adik dapat carikan seorang teman lelaki untuk kawan adik dapat menggembirakan hati kawan adik tu. kegembiraan sementara tak akan menggantikan kedukaan selamanya jika apa-apa berlaku kepada kawan adik tu. lagi-lagi yang melakukan adalah hasil carian adik yang kononnya mahu 'menggembirakan' kawan adik itu. biarkanlah dia menangis sekarang di dunia supaya dia tidak menangis di akhirat menarik-narik tangan adik menuntut maruahnya ketika selangkah lagi kaki adik hendak ke syurga. sekian.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2 ulasan:

stuck berkata...

alolo...baik sgt...hahha~

Q berkata...

stuck - baik tak bertempat

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...