Selasa

Orang Australia pun tak suka LYNAS


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Masyarakat tempatan Australia sendiri tidak menyukai syarikat Lynas
tapi apapun Q sallute kat dia sebab bagi kesedaran kat orang Malaysia



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://www.lowbird.com/data/images/2010/04/shipmentoffail-radioactive-fail.jpg 

tuan-tuan dan puan-puan
apa boleh kita kata
kerja-kerja pembinaan pun sudah mahu sampai penghujungnya
jangan panik
sememangnya orang atasan yang meluluskan
telah berfikir sedalam-dalamnya
jangan risau
tiada Bukit Merah kedua
bayi-bayi juga tidak akan ada tangan di muka
dan 
aku yakin dalam sebulan senyaplah suara-suara garau ini
 oh ya
nampaknya kita kena pindahkan 
rumah Tok Jib dan Pak Nan ke Gebeng la gamaknya
(tangan di dada, mata ke atas)
http://2.bp.blogspot.com/_ZsJ323HnBnI/SMN9ywUxS_I/AAAAAAAAAAY/j9pa8l0rJPo/S1600-R/sentap-logo.jpg
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

4 ulasan:

Lanunsepet berkata...

Lanun memang tak sokong buat kilang lynas tu.. tak kiralah canggih mana pun teknologi dioerg untuk jaga radiasi tu dari keluar..

NO NO NO...

Blog Walking : Jom Melawat Blog Lanunsepet

Q berkata...

Lanun - jadi kita bako je kilang tu. hahahaha

Hanisah Safian berkata...

Mak aiiii semenjak cuti sem ni dah macam katak bawah tempurung! -__-"

Baca blog ni baru tauuuu -,-"

Thank Q Mr.Q! hehe

Q berkata...

Hanisah - isu ni pun semacam disenyapkan oleh media massa utama. cuma dibangkitkan oleh orang yang bimbang akan mudaratnya saja.

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...