Sabtu

kacap terlabik

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Baru-baru ni Q ada dapat satu E-mails dari seorang teman.
Q Paham
Korang Paham Tak?
Kalau Paham Angkat Tangan…

Usdnatnerd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno’t mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs rpsoet it. Strange..isn’t it?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jumaat

Sentuh dulu baru tahu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jangan Meniru

<<<<<<<<<<^^^^^^^^^^>>>>>>>>>>
Aku :     Pssst…kau rasa mana satu pilihan di hati, si A atau si B?
Kau :     Aku pun tak pastilah, tapi bagi aku, aku pilih si A.
Aku :     Kau biar betul. kau pasti ke tu pilihan yang terbaik?
Kau :     Suka hati kaulah nak pilih yang mana…
Aku :     Ok…Ok…nak emo pulak kat sini. Kalau kah dah cakap semacam itu aku ikut jelah.
Aku :     yang penting jawapan tu betul.
Dia :     Kalau begitu saya pilih kamu berdua untuk keluar dari dewan ni…
.
*dialog di atas berlangsung ketika ujian sedang berlangsung.
Amaran, jangan sesekali meniru!!
TamaT
<<<<<^^^^^>>>>>

Khamis

telefon bimbit yang mana satu yang lebih mudah terbakar?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
antara telefon android, windows dan apple
mana satu yang lebih mudah terbakar?
grill time



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rabu

Datuk pun nak main

###################################################
1
Sewaktu sedang berehat, seorang datuk bertanya kepada cucunya yang mahu keluar.
“cucu nak ke mana?”
“nak main-main dengan nenek”
“Datuk tu nak kemana pula?”
“Datuk nak main dengan nenek”
-Manasikana-
######################################

Selasa

kalau keyakinan itu rumah, sokongan itu hiasannya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

selepas mendapat panggilan penempatan semalam
ramai kawan-kawan Q yang bertanya khabar, memberi sokongan, tak kurang juga dorongan
ya, memang agak sukar untuk menerima
tapi apakan daya
tanggungjawab perlu dipegang
janji perlu dilunas
...
sekali lagi Q ingin berterima kasih
kepada kawan-kawan yang memberi motivasi
kamu semua sumber kekuatan

Isnin

situasi di konsert dari dulu hingga kini

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ya betul
manusia sekarang lebih mementingkan dokumentasi pengalaman mereka
dari menikmati apa yang sedang mereka alami ketika itu
contoh?
3gp melayu boleh
hahahah
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

akhirnya penantian penempatan terbalas dengan perasaan bercampur baur

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
akhirnya penantian berakhir
tarikh keramat
15/11/2010
penempatan guru sudah dikeluarkan
bagi yang belum periksa lagi boleh periksa di sini
dan keputusannya Q akan ke

Apabila Perempuan Bergosip: Satu penjelasan

“”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”
Assalamualaikum
penjelasan untuk perkara di bawah.
mungkin mereka sedang berbincang bagaimana untuk merancang keluarga.
(tapi diorang belum kahwin)?
mungkin jugak diorang sedang merancang
penggiliran jantina apabila sudah berkeluarga kelak.
(mungkin ke?)

hahaha… ni bukan penjelasan, ni kutuk namanya.
yang aku tau amalkan surah-surah ni:
a) Surah An-nisa
b) Surah Yusuff
c) Surah Maryam
d) Surah Lukman
tu je.
mungkin korang tau ape yang sepatutnye yang perlu. hahaha…
jadi tolonglah aku buat penjelasan.
“”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”

Apabila Perempuan Bergosip

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ketika aku masih lagi dalam bilik kuliah, aku nampak sekumpulan
perempuan berkumpul kat satu penjuru untuk bergosip.
biaselah perempuan…gosip memang tak dapat di pisahkan.
jadi aku tak ambil pusinglah.
kebetulan beg dan peralatan tulis aku semuanya berada di situ.
maka kiranya aku ke sana untuk ambil semua barang aku
untuk berambus dari situ.
tapi aku tiba-tiba tertangkap apa yang diorang bualkan.
Miss A: macam mane kita nak tau kita dapat anak lelaki atau anak perempuan?
Miss N: ala kan ada cara ….bla…(aku tak dapat tangkap ape yang diorang cakap)
Miss A: mane nak tau, air yang diorang pancutkan same je????
aku terkesima untuk 20 saat.
dan blah.
Noktah.
========================================================

Ahad

Retro Setia Selamanya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 http://blog.changearchitects.ca/__oneclick_uploads/2009/02/white-flag.jpg
i
akhirnya aku mengalah
luntur sudah segala kebobrokan hipokrasi
ya
aku akui aku masih ingat yang satu ini
menjadikan mimpi hampir-hampir menjadi realiti
................
ii
bukan soal cinta manusiawi
ini soal berperang dengan diri sendiri
dalam degup menanti  surat berisi
bertanya aku kepada sang hati
adakah kau sudah bersedia?
hati bersekongkol dengan jantung mendiamkan diri
sunyi sepi

Doraemon vs Nobita

~~~~~~~~~~~~~~~~~
 sebelum ni Q ada buat post tentang Sinchan VS Hagemaru
yang ada video yang sangat kelakar
tapi kali ini Q nak tunjukkan satu lagi video yang sangat kelakar
http://www.tofugu.com/wp-content/uploads/2008/11/doraemon1.jpg
dari doraemon dan nobita versi real @ live action.
bukan macam hello kitty tau
dah ade keluar ke?
jom tengok...

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...