Sabtu

Rahsia Keperibadian Wanita Melalui Cara Berjalan

Setiap gerakan wanita ketika berjalan itu melambangkan keperibadiannya.Sifat itu adalah seperti berikut:


1. Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah.
Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, kalau berbual, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.

2. Jika berjalan, sering menoleh ke kanan and kiri.
Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri,dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

3. Jika berjalan suka menunduk.
Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalan menunduk ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.

4. Jika berjalan menatap lurus ke depan.
Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meski pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.

5. Jika berjalan badan bergerak ke kanan dan kiri.
Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.

6. Jika berjalan badan tampak tegak.
Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantiknya.

7. Jika berjalan seperti zirafah.
Maksudnya, ketika melangkahkan kaki ,badannya ia kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.

How to pet a kitten - dedication to ma lil sis

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dedikasi kepada pencinta haiwan
Dyla Qistina
apakata Dyla masuk qontest ni

Jumaat

A New Generation Of Superman And Spiderman Reveal

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Akhirnya Marvel mengeluarkan filem terbaru
gabungan antara superman dan spiderman
menurut Steven Spilberg filem ini bakal menemui penonton
selewat-lewatnya tahun depan 
Spiderman vs Superman: Public Enemy

Khamis

Minivan Ninja Turtle ditemui!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


bagaimana korang suka tengok cerita kartun Ninja Turtle macam tu jugalah Britney Schney, 23 tahun yang telah mengubah van mini keluarganya kepada sebuah mini van yang stylo..

JOM PARKING KAT BLOG BEN ASHAARI

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Salam kawan-kawan blogger
hari ini Q nak join bloglist baru 
yang dibuat oleh Abg Ben kita nih
 image
kenapa Q kata Blog Q ni masih baru
tak caya meh tengok sini..

Rabu

vandalisme tak mengenal papan iklan. hahaha

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tengok tu
papan iklan autismspeaks.org pun diorang nak 'pedajal' jugak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

CONTEST MORTAR BOARD : The Beauty In Ugly

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Salam sejahtera

nampaknya dah lama Q tak sertai mana-mana pertandingan 
selepas pertandingan sebelum ini
semangat nak sertai tetap ada
tapi apa boleh buat
masa dan keadaan amat memaksa
.........
tapi semalam Azwandy aka Poet roger Q
yang Q ditag untuk satu contest
ape lagi
"pucuk dicita ulam mendatang"
Q sertai jugak
untuk pengetahuan kawan-kawan
Q ni memilih sikit
hanya contest yang ada 'sentimental value' saja Q sertai
memandangkan contest ini 
ada kena mengena dengan majlis konvokasyen Q yang lepas
iaitu 12 Okt 2010
maka Q taknak terlepas peluang uintuk sertai
terimalah


Isnin

mesin vending Ketam segar dari ladang

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kalau sebelum ni kita dah lihat ada macam-macam mesin vending seluruh dunia
sekarang ini di negara China, pertama seumpamanya di dunia menjual ketam dengan menggunakan mesin vending. macam jual air tin jekan

Apabila Bahasa Kelantan di'KL'kan

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

korang pernah jumpa Kelantanese yang pure datang KL tak?
Q dah pernah jumpa
memang agak menderita jugalah mereka nak survive dibumi orang lain
terbelit-belit lidah nak cakap 'orang luar'

ada sorang kawan Q konsikan satu lawak dari Kelantan
korang semua layanlah ye

Pasar Malam Baju Dalam

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dem!
setiap kali pergi Pasar Malam dengan mak dan adik-adik
mesti gua terkandas kat Gerai Baju, Coli dan Panties perempuan
dah la tak kasi masuk sama
berdiri la gua sorang diri kat depan gerai tu
sambil diperhati awek-awek yang tersenyum sinis

gambar google
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
klik jika suka

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://1.bp.blogspot.com/_W-NX0dySrrc/TCr3k3RtlMI/AAAAAAAABmE/c0U87Hf3x7U/s320/dadali+copy.jpg
Lirik Dadali Band : Disaat Aku Mencintaimu

Senarai Pemenang Festival Filem Malaysia Ke 23 (FFM 23)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

http://www.arab-families.com/arabfamilies86/images/stories/magika_final_sheet_A_low_copy.jpg


POSTER TERBAIK
Calon: Naga VXS (Estet), KRU Studios (Magika), Red Films (Pisau Cukur), MIG Production (V3 Samseng Jalanan)
Pemenang: Preston Zaidan Productions (Belukar)


PEREKA KOSTUM/BUSANA TERBAIK
Calon: Rosada Abd Hamid (Haq), Dee Hasnan (Jin Notti), Nasirah Ramlan (My Spy), Inazs (Santau)
Pemenang: Dee Hasnan (Magika)

Ahad

Award Harapan dari Cucu Tok Aji

 ~~~~~~~~~~~~~~~~
yo wassup wassup
semalam Q dapat satu award
dari Feez
a.k.a

Cara-Cara Memakai Ihram

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mungkin diantara para jemaah haji/umrah masih ada yang belum faham cara memakai kain ihram.
Pertama yang perlu diperhatikan saat hendak mengenakan kain ihram, pastikan kain bahagian bawah adalah kain yang lebih tebal atau lebih panjang dari kain untuk bagian atas, kain yang terlalu panjang di bagian atas akan menyulitkan kita untuk sholat.

Kedua, sebelum memakai kain ihram, kita harus mandi besar/junub dan diniatkan untuk mandi berihram.

Ketiga, jangan lupa melepas ‘dalaman’, karena terlarang bagi kaum laki-laki mengenakan underwear saat mengenakan kain ihram.

Keempat, saat memakai kain ihram, posisi kedua kaki sebaiknya dibentangkan. Tidak terlalu lebar, namun kira-kira bila kita membentangkan kaki kain ihram masih bisa menutupi aurat kita. Bila dipakai ukuran pribadi, kira-kira sedikit lebih lebar dari bentangan bahu kita.

Kelima, pusat adalah batas atas aurat laki-laki. Sebaiknya mengenakan kain ihram ini meliputi pusat, jangan sampai pusat kita kelihatan. Batas bawahnya adalah lutut namun tidak menutupi mata kaki. Jadi ukuran ideal adalah dari atas pusat sampai betis
.
Keenam, boleh mengenakan sabuk(tali pinggang) untuk mengencangkan balutan kain bagian bawah
.
Ketujuh, saat thawaf, bahu sebelah kanan harus dibuka. Kain bahagian atas yang tadinya menutup kedua bahu, diselempangkan di bawah ketiak kanan dan dilampirkan di bahu kiri. Namun bila sholat, sebaiknya kedua bahu kembali ditutupi kain ihram.

sumber kaffah


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...