Rabu

cerita lawak tergolek

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Cerita 1
Asari melihat rakannya, Ajoi sedang membuat kopi. Kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Asari bertanya kepada Ajoi…
Asari: “Kenapa kau masukkan panadol dalam kopi tu?”
Ajoi: “Kopi ni panas… bagi panadol kurang sikit panas dia…”


Cerita 2
Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa. Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa.
Pemburu: “Ah leganya… singa baik rupanya. Lepaskanlah aku.”
Singa: “Ya… singa yang baik selalu baca doa sebelum makan, amiiinn…”


Cerita 3
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung
manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya… tangannya pon sedang menunjukkan tanda “peace”…


Cerita 4
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Lias terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.
Lias : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Lias : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah
terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Lias : Saya datang untuk ujian air kencing…


Cerita 5
Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia bertanya: ” Doktor,  selepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang lain?” “Dah tentu”, jawab doktor. “Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,” kata lelaki itu dengan riang.


Cerita 6
Seorang posmen yang datang menghantar surat .
” Assalamualaikum “
” Walaikumsalam “
” Ni rumah encik Sameon ye?
” Ya saya”
” Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni “
” Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?”


Cerita 7
Tiga orang Asli menaiki motosikal dan ditahan polis trafik. Namun penunggang motor tersebut tidak berhenti. Dengan muka tidak bersalah penuggang tersebut berkata, ‘Tak muat dah tok, kami dah bertiga!!!, jalan dulu tok…”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

perah otak sampai terangkat punggung

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sejak menerima habuan dari menyertai peraduan-peraduan anjuran rakan-rakan blogger
keinginan untuk terus menyertai peraduan makin melonjak
tak kurang juga jemputan untuk menyertai dari tuan punya peraduan semakin banyak
insyallah Q akan cuba penuhi permintaan korang semua
bila Q nak sertai satu-satu peraduan ni
Q akan beri 100% kat peraduan yang akan Q sertai
tak kurang lebih mungkin
selain tu

Selasa

Terima kasih daun keladi, rezeki tahun ini menjadi-jadi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
syukur kehadrat Allah swt
semalam Q terima satu bungkusan dari Pos Malaysia
tertanya-tanya juga apa gerangan hadiah yang tiba
dari secret admire Qkah?
atau virus antrax yang dihantar secara randomkah?

Isnin

saat Q Jiji-fifi pilih sebagai pemenang

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
salam
gua menang moto!!
yup, Q menang contest yang dijalankan oleh
Jiji-Fifi

agak memerah otak jugalah nak buat entry Best BDay Ever tu
tq to jiji sebab bagi RM10 kat Q

tahniah juga buat
  1. dYaHaha
  2. sumpit
  3. irwani
  4. mamazharfan
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Raya Sakan Contest by Insan Tinggi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 salam kawan-kawan..
sedang bersemangat untuk menyertai contest
sejak menang contest Jiji-Fifi tempoh hari untuk peraduan BDay

ya contest lagi!!!!
kali ni Q nak sertai satu lagi peraduan anjuran 

peraduannya senang saja cuma masukkan gambar yang berkaitan dengan 'sakan'
hmm..bukan Pasaraya Sakan ye kawan-kawan
kalau ikut Kamus Kedah Amatur, sakan ni maksudnya hebat @ tak tersangka
jadi apa yang sakan sangat yang Q nak hebah-hebahkan ni
sebab Q meleleh tengok coklat Whittakers tu
 maka Q nak pertaruhkan

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...