Sabtu

rahsia pemilik email

Rahsia  Keperibadian Di Sebalik E-mel  Seseorang

Gunakan Nama Penuh
Sekiranya dia menggunakan nama alamat emelnya dengan nama penuhnya, contohnya nurhanis_alias@yahoo.com .Ia menggambarkan bahawa dia seorang yang penuh tanggungjawab dan tidak suka berahsia. Dia juga boleh dipercayai dan jujur dalam setiap perbuatannya.Tapi ingat ,jangan cuba hendak memperlekehkannya.
Nama Depan Dan Tengah
Contoh: Amir Hanif Abdullah. Dia menggunakan alamat emelnya sebagai amirhanif@yahoo.com iaitu nama awal dan tengah tanpa nama bapanya. Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang sangat menghargai dirinya sendiri dan sanggup ketepikan hal orang lain demi kepentingan sendiri. Selain itu dia juga berani untuk tampil di khalayak ramai dan mengeluarkan pendapat dengan lantang.
Nama Dan Tahun
Contoh: FaraH2003@yahoo.com .Dia dikatakan seorang yang mempunyai ego yang tinggi. Pantang sesiapa yang cuba menentang pendapatnya. Selain itu dia juga tidak sukakan komitmen dalam jangka masa terdekat ini. Kewujudan tahun di akhir nama seolah olah memperlihatkan dia tidak luas pandangan.Pendek kata dia juga menunjukkan .. pegangan yang mudah berubah-ubah.
Nama Samaran
Hehheh… ramai yg suka buat email begini..Contohnya funny_girlz@yahoo.com .Dikatakan seorang yang gemar hidup dalam khalayan hingga kadangkala menyusahkan orang lain. Namun dia disukai ramai kerana sifat humor yang dimilikinya membuatkan orang selesa berada di sisinya.Jika diasah dia boleh menjadi pemimpin dengan gaya yang tersendiri.
Nombor Dan Abjad
Contoh: wbi1208@yahoo.com. Nama diwakili dengan nombor +abjad sahaja.Ia menggambarkan seorang yang bersikap tertutup dan memerlukan masa yang agak lama sebelum mampu “membuka” dirinya kepada seseorang .Itupun jika kepercayaannya mampu diraih. Jika tidak … kirim salam sahajalah..

Jumaat

Baby in Watermelon

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
comel banget ni




kalu Mia (Epilog Syurga Cinta) buat gini comel tak?
hahahaha
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Khamis

lawaklah kau kecik-kecik dah lawak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki Episod # 2

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sambungan dari sini

lagi mau bagitau

Kempen Hentikan Gejala Maksiat:

Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki Episod # 2


 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tak sheshuai okey
pakai baju ropol-ropol bawa pergi kenduri kawen orang
mau terbeliak mata pakcik-pakcik yang tengah jamu selera
makin naik selera
semua duduk tak selesa
pengantin laki tenung saja
yang perempuan naik gila
menyinga
simpan saja spare tyre tu di rumah

tak sheshuai okey
atas tutup
bawah buka
iyelah lari laju
kencang katenye
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

lelaki...sila simpan baik-baik

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
benda panjang-panjang lelaki suka simpan...
dalam poket contohnya

lariks....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

mencari calon menantu untuk anak bujang (muslimah sahaja)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rabu

Tocei...tocei

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
entry ringkas penghapus dosa-dosa kecil
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
i
terima kasih kepada Kak Beutylicious
patutlah hari ini tergerak jari dan hati mahu polo sama kamu
akan ku nanti hadiah mu itu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ii
terima kasih juga kepada LIFE 101
anda tahu kenapa
hahahah
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

memberi dan menerima

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 okey mainkan lagu leleh dulu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
i
hidup mencari sahabat
bukan mencari musibat
jangan sampai kena sebat
badan sakit belakang berbirat

tadi Q ke Expo Kemerdekaan di Muar
sedang asyik meronda
dijemput singgah sebentar ke gerai perubatan tradisional
terlihat seorang syiek zuhud perwatakannya
entah ada kuasa apa tergerak juga masuk ke sana
sempat juga la Q ditanya itu dan ini
dengan kepakaran dalam kitab tajul muluk dia menilik la Q
katanya Q ni sering gagal dan segala kegagalan itu ada hikmahnya
"walaubagaimana berusaha pun Allah tetap gagalkan kerana mungkin akan ada keburukan selepas itu"
termenung...terfikir sejenak
mahu membantah tapi ada kebenarannya
dari episod-episod luka sebelum ini 
banyak mengajar tentang erti kehidupan
erti memberi dan menerima kenyataan
sebelum ni Q sering mempertikai mengapa perpisahan perlu terjadi
kadang trauma menyelimuti diri
tapi selepas ditarbiyah secukup-cukupnya oleh syiek tadi
Q sudah boleh menerima
sekurang-kurangnya bisa yang tersisa terpadam sepenuhnya
dan  hati ini mula bersedia untuk mekar 
mahu keluar dari terowong masanya
entah bila masa itu akan tiba
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ii
spek ku sudah diperbaiki
 alhamdulillah dapat juga digunakan menjelang  temuduga nanti
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya mahu template comel!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

http://kozumi.sepaku.net/wp-content/uploads/2010/08/contest-blog-budak-nakal.png




Blog Budak Nakal Akan mengadakan contest " Contest Saya Mahu Template COmel ! ! ! " di mana pada para pemenang akan mendapat hadiah istimewa khas dari pemilik blog Budak Nakal iaitu kozumi_ro.Cara menyertai contest ini amat mudah kerana para peserta hanya perlu copy dan paste Entry yang telah di sediakan.Untuk Maklumat lanjut tentang contest ini anda boleh mendapat keterangan di sini:-







Read more: " Contest Saya Mahu Template COmel ! ! ! "
Under Creative Commons License: Attribution
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selasa

kantaku kata mahu berenti kerja

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ada worksyop kimpal spek tak?
Kalau bingkai spek ilang skru
tu maknanya kena beli barukan?
rabak duit aku
hwaaaaa........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kongsi itu berkat ape

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Salam sejahtera buat kawan-kawan Q yang tak jemu-jemu melawat blog Q ini.
teruskan ikatan ukhwah ini ye kawan-kawan.
hari ni Q nak kongsikan satubenda
begini
sedang Q jenjalan ber'blogwalking' 
Q terbaca satu program yang menarik minat Q kat blog teddy yuna yang kiut itu.
ape taknye setiap kali login dapat ongkos
jadi buat ape Q simpan
lebih menarik kalau Q kongsikan
hati nyamuk sama dicecah, hati gajah sama dilapah
suka duka sama-sama betul tak?

ni dia siap 
ambik bulat dari cik teddy jangan marre 

faedahnya
korang tak rugi pun kalau daftar percuma..
setiap kali korang login dapat rm 0.50 sen
tapi sehari sekali jer login tau?

kalau korang upgrade ke ahli biz setiap kali login dapat rm 1.00
amacam best tak?tapi ahli biz kene bayar rm 100
kalau x nak ahli percuma jer dah lah kan?

kalau korang dapat 25 0rang ahli bawah korang
korang akan dapat hadiah percuma seperti laptop,handphone

kalau korang malas nak cari orang..
korang login jer sorang2..
hari2 50 sen ok gak ape..
1 minggu dah rm 3.50
1 bulan rm14
kalau agak2 korang kaya kan..
korang upgrade la jadi ahli biz
sehari rm 1
sebulan rm30
itu baru login tau..
kalau ahli biz n vip
dapat banyk keistimewaan tau..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tak mau dating-dating tau

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Isnin

mengenalpasti barang bintik tiga pusing-pusing ekornya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 AWAS! mereka di mana-mana,  
uish suspennya!

 

Babi, خنزير, Pig, Vark, , svinja, svin, Schwein, หมู, 豚, सूअर

Sekarang ini terdapat pelbagai jenis barangan kulit seperti kasut, beg tangan dan sebagainya yang diperbuat daripada kulit babi ini. Biasanya barangan daripada kulit babi ini tidaklah mahal mana harganya kalau dibandingkan dengan barangan dari kulit binatang lain. Barangan kulit babi ini terdapat dimana-mana sebenarnya. Malah banyak juga terdapat di kompleks-kompleks membeli-belah terkemuka.

Cara nak tengok dan kenalpasti barangan yang diperbuat daripada kulit babi ialah :

1. Tengok dan perhatikan betul-betul struktur kulit yang digunakan. Oleh sebab struktur kulit babi adalah sangat berbeza dengan kulit binatang lain, maka ia sangat mudah untuk dikenalpasti. Struktur kulit babi ini ada 3 TITIK DALAM SATU TOMPOKAN TITIK-TITIK.

Cuba belek dan perhatikan, kalau ada 3 titik bertompok-tompok pada kulit tu, maka memang sah, itu adalah kulit babi. Jadi, jangan gatal tangan main beli jer. Walaupun harganya mungkin jauh lebih murah dari barangan kulit lain, tapi janganlah sekali-kali tertipu. 3 titik tompokan itu adalah seperti ini :.

2. Harga barang kulit babi ni biasanya lebih murah dari barangan daripada kulit binatang lain.

3. Biasanya kulit babi ini digunakan pada lapisan dalam sesuatu produk. Contohnya kalau kasut, kulit babi biasanya diletakkan pada bahagian dalam kasut tersebut sebab struktur kulit babi ini agak lembut.

4. Kulit babi ini paling banyak digunakan dalam pembuatan kasut untuk kanak-kanak perempuan dan kasut perempuan dewasa pun banyak juga. Lagi satu, kuilt babi juga banyak digunakan untuk membuat sandal untuk lelaki.

Sila ambil perhatian pada beberapa visual di bawah agar kita tidak tertipu dengan barangan datang dari kulit binatang haram itu:


 

 

 
 sumber pmiupm
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
antara produk lain:

 
berus


 baju

 
 wallet@ beg duit

 gelatin

kapsul

 sarung tangan dan lain-lain

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
adakah Hush Puppies pula dibuat dengan kulit anjing?
huhuhuh
korang jawab...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

mengenalpasti barang bintik tiga pusing-pusing ekornya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 AWAS! mereka di mana-mana,  
uish suspennya!

 

Babi, خنزير, Pig, Vark, , svinja, svin, Schwein, หมู, 豚, सूअर

Sekarang ini terdapat pelbagai jenis barangan kulit seperti kasut, beg tangan dan sebagainya yang diperbuat daripada kulit babi ini. Biasanya barangan daripada kulit babi ini tidaklah mahal mana harganya kalau dibandingkan dengan barangan dari kulit binatang lain. Barangan kulit babi ini terdapat dimana-mana sebenarnya. Malah banyak juga terdapat di kompleks-kompleks membeli-belah terkemuka.

Cara nak tengok dan kenalpasti barangan yang diperbuat daripada kulit babi ialah :

1. Tengok dan perhatikan betul-betul struktur kulit yang digunakan. Oleh sebab struktur kulit babi adalah sangat berbeza dengan kulit binatang lain, maka ia sangat mudah untuk dikenalpasti. Struktur kulit babi ini ada 3 TITIK DALAM SATU TOMPOKAN TITIK-TITIK.

Cuba belek dan perhatikan, kalau ada 3 titik bertompok-tompok pada kulit tu, maka memang sah, itu adalah kulit babi. Jadi, jangan gatal tangan main beli jer. Walaupun harganya mungkin jauh lebih murah dari barangan kulit lain, tapi janganlah sekali-kali tertipu. 3 titik tompokan itu adalah seperti ini :.

2. Harga barang kulit babi ni biasanya lebih murah dari barangan daripada kulit binatang lain.

3. Biasanya kulit babi ini digunakan pada lapisan dalam sesuatu produk. Contohnya kalau kasut, kulit babi biasanya diletakkan pada bahagian dalam kasut tersebut sebab struktur kulit babi ini agak lembut.

4. Kulit babi ini paling banyak digunakan dalam pembuatan kasut untuk kanak-kanak perempuan dan kasut perempuan dewasa pun banyak juga. Lagi satu, kuilt babi juga banyak digunakan untuk membuat sandal untuk lelaki.

Sila ambil perhatian pada beberapa visual di bawah agar kita tidak tertipu dengan barangan datang dari kulit binatang haram itu:


 

 

 
 sumber pmiupm
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
antara produk lain:

 
berus


 baju

 
 wallet@ beg duit

 gelatin

kapsul

 sarung tangan dan lain-lain

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
adakah Hush Puppies pula dibuat dengan kulit anjing?
huhuhuh
korang jawab...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mat Ranggi Merempit

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mat Ranggi Merempit



Bapak beli ku kapchai
Pergi balik kerja
Tapi anaknya lebih pandai
Cari bohsia sahaja

Ulang alik ke kedai sentol
Konon nak tambah power
Duit habis jadi semua
Mak bapak yang sara

Rim aloi bertayar sotong
Habis kau aku potong
Siapa tak kenal aku
Panggil ranggi di kampung

Jalan gi merompak saing
merompak saing merompak saing
merompak saing merompak sana dan sini
Orang awam pun runsing

Lepak dekat mahkamah mahkamah
Cerita berapi-api
Belum habis sekolah nak membujang
Baca jawi tak reti

Helmet tak ikat lampu tak pasang
Ekzos modify bunyi garang
Siapa tak kenal aku
Panggil ranggi di kampung

Jalan sempit ku cilok laju
Naik 125 baru
Angkat corner sampai berapi
Tergolek gila babi

Satu hari di malam minggu
Polis buat operasi
Aku terkantoi tak sempat lari
Masuk lokap sehari

Brek tak siap sorrarm pendek
Carburetor aku tak usik
Rim aloi bertayar sotong
Habis blok aku potong

Helmet tak ikat lampu tak pasang
Ekzos modify bunyi....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gambar wanita simpanan Ariel

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ahad

Most Ridiculously Fight Ever!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
pergaduhan paling mengarut dalam filem




dasyat tu...
sampai pecah-pecah perut
terburai usus
sangat kejam
tapi

Sangat Kelakar dan Tak Masuk Akal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hari ini cikguku politikus, esok...



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bermula 1 Ogos hari ini ini, pegawai pendidikan perkhidmatan siswazah Gred DG41 hingga DG48 akan dibenarkan melibatkan diri dalam politik, demikian diumumkan oleh Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan.




Menurut Mohd Sidek, langkah itu berlandaskan hakikat bahawa guru suatu masa dahulu memain peranan penting dalam memimpin masyarakat dalam senario politik negara.

"Masanya sudah tiba mereka dibenar aktif semula dalam politik," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Bagi tujuan itu, beliau berkata pindaan Peraturan 21 Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993 telah diperkenan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Di bawah peraturan baru ini, pegawai pendidikan, selain pengetua atau guru besar di institusi pendidikan dan pegawai yang memegang apa-apa jawatan pentadbiran dalam mana-mana agensi kerajaan, perlu mendapat kebenaran bertulis daripada Ketua Setiausaha Kementerian Pelajaran terlebih dahulu. ye kalau pilih pembangkang diluluskan tak?

"Ketua Setiausaha Kementerian Pelajaran tidak boleh mewakilkan kuasanya untuk memberikan kelulusan bertulis itu kepada mana-mana orang lain dan apa-apa keputusan Ketua Setiausaha Kementerian Pelajaran adalah muktamad," kata Mohd Sidek. kalau kau tiba-tiba diminta bertukar dalam tempoh 24 jam jangan marah

Beliau berkata syarat-syarat ketat akan dikenakan agar tugas dan fokus utama golongan itu iaitu mendidik tidak terjejas dengan penglibatan mereka dalam politik. orang kata kena profesional. tapi WTH la kalau realiti memang akan tercampur aduk
Katanya mereka yang dibenarkan terlibat dalam politik kelak hendaklah mematuhi sepenuhnya Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993, termasuk batasan tugas mereka sebagai pegawai perkhidmatan pendidikan dengan aktiviti dalam politik.

- Bernama
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ulasan Q
 
kalau begini kehendaknya
ya....
yang dulu dalam kelambu
yang malu bertambah mahu
berbondong-bondongan mereka berperahu
orang ulu tuju ke ulu
orang baruh tuju ke baruh
murid-murid tersuluh-suluh
cukup hari bulan gaji penuh
 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
 

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...