Sabtu

Twilight Conversation

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Argh kantoi busuk!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Doa Untuk Kekasih

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 http://images.lasyk.net/105932.png
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang


Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Agar kemesraan itu abadi…

Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…
Seringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Maka jodohkanlah kami…

Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh daripada pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan periharalah aku dari kekecewaan…

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…

Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu…
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…

Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah…

Ya Allah…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan periharalah kami dari azab api Neraka…
Amin…amin…Ya rabbal ‘aalamin.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tomok - Arjuna

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




 lagu Arjuna by Tomok

Kabur kabus yang melindung
haluan menuju ke mahligai kalbu
biar samar ku teruskan langkah ku ke depan
seruan disahut

demi nama cinta agung kita
ku juangkan segalnya
tiada yang bisa menghalang kita berdua
keranamu aku sanggup
mempertaruhkan nyawa
asal ditabalkan kasih
Arjuna

meskipun duri menyucuk
meninggalkan parut di pelusuk kalbu
pahit pun ku telan jua
untuk kemanisannya bila bersama

ku perlu kasih sayang darimu
hulurkan curahkan
cinta murni hatimu

demi nama cinta agung kita
ku juangkan segalanya 
tiada yang bisa menghalang 
kita berdua
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jumaat

Review blog terpilih: dyansanaa

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
seperti yang Q dah janji sebelum ni, 
follower yang ke-40 akan Q review blognya dalam entry kali ini. walaupun dah lame berblog tapi follower baru pat puloh. hahahaha...sbb sebelum ni Q aktif kat wordpress je. 
mungkin ini bukan yang pertama dan yang terakhir. 
Q akan review banyak lagi blogger atau laman web yang ada di tanah air Malaysia yang terchenta ini. chewah...untuk tatapan dan perkongsian buat semua.
maka mempersempahkan
 

Rahsia Dahi Dan Personaliti

“Hai..pantang tengok yang berdahi licin sikit. Mulalah nak ‘test power!’” Tentu kamu cukup ‘familiar’ dengan kata-kata seperti di atas tu ? Selalunya orang mengaitkan ‘dahi licin’ dengan perempuan yang cantik dan menawan. Itu sekadar ungkapan saja kan? Bercakap soal dahi ini,tahukah kamu bahawa dengan memandang dahi seseorang saja sudah terungkap lagi rahsia pada diri kamu! Bahayakan..Jadi lain kali sesiapa yang dahinya agak luas tu cepat-cepatlah ‘cover’kannyer sikit.Kalau tidak tentu ada yang boleh menilik perangai dan tingkah laku kamu walau pun baru pertama kali bersua. Kalau kamu nak tahu apa rahsia yang tersirat mengenai dahi kamu tu hah… cubalah baca artikel ini hingga habis.Baca tau, jangan tak baca! Tapi seperti biasa, ada syaratnya. Kenal pasti dulu bentuk dahi kamu tu! Tak susah kan? Siapa cakap susah?
Dahi Jendol (CT Nurhaliza???)
Dahinya agak luas dan seolah-olah ‘benjol’ ke hadapan sedikit. Tapi jangan ingat,orang yang berdahi jendol ini tak cantik tau! Kalau kena gaya rambutnya, memang cantik. Jangan pula asyik mengikat rambut ke belakang. Dahlah dahi tu jendol. Tentu agak ‘buruk’ rupanya. Tapi itu tak penting. Yang penting, apa rahsia disebalik bentuk dahi itu? Sebenarnya si Jendol ni mempunyai keistimewaan tersendiri. Dahi jendol melambangkan bahawa si pemiliknya mempunyai kecergasan yang tinggi. Mereka juga rajin dan cekal dalam usaha mereka untuk mencapai apa yang dihajati dalam hidup. Sifat tanggungjawab mereka juga cukup jelas kerana tiap tanggungjawab yang diberikan pasti akan sangat. Selain itu,mereka juga pandai bergaul danmenempatkan diri mereka didalam apa situasi sekalipun. Tiap manusia ini kan ada kelemahannya. Bagi pemilik dahi sebegini,mereka dikatakan terlalu setia pada cinta hingga boleh membuatkan diri mereka sendiri yang merana. Sekali dia jatuh cinta, sukar untuk dia melepaskan ‘burung’ di dalam genggaman walaupun dia sedar pilihannya itu punya banyak kelemahan! Hai.. untunglah sesiapa yang menjadi kesayangan mereka ni. Tapi usahlah setia ‘membuta’ sangat. Nanti diri yang tewas dan berendam air mata! Setialah pada yang juga benar-benar setia pada kamu! Satu lagi kelemahan mereka ini, punya rasa percaya dan yakin pada diri yang sangat rendah. Sebabitulah mereka perlukan dorongan!

Dahi sempit
Sebahagian dahinya dipenuhi dengan anak-anak rambut yang banyak hingga membuatkan ruang dahinya kelihatan kecil saja. Sifat mereka ini, suka sangat berdikari dan tak suka bergantung pada orang lain. Bagi mereka, tak ‘mati’ kalau hidup sorang- sorang pun. Mereka juga tak mudah menyerah kalah dalam apa juga yang dilakukan. Nampak saja dahi sempit, tapi jiwa dan semangat tak ‘sempit’! Kamu yang memiliki dahi ini tentunya bangga bila baca rahsia dahi sebegini. Dikatakan mereka yang berdahi sempit jarang mendapat kesukaran dalam urusan pembelajarannya. Sebaliknya, entah mengapa mereka agak sukar mencari pasangan/kekasih!

Dahi lebar
Wah! Saiz dahinya agak ‘lapang’ dan luas. Kadangkala mereka punya bentuk muka yang kecil tapi saiz dahi membuatkan wajah mereka agak ‘lebar’ di bahagian atasnya. Biasanya mereka ini lebih suka bersikap pendiam dan lebih suka membuat hal sendiri saja. Tapi ini bukan bermakna mereka ini tak suka berkawan. Sebenarnya mereka jarang suka memulakan bicara terlebih dahulu. Kalau ada yang mulakan, boleh saja! Selain itu mereka juga sangat pakar dalam soal ‘simpan menyimpan’ ini. Jadi tak hairanlah kalau mereka ini mempunyai banyak wang simpanan! Bagus lah tu, sebagai jaminan masa depan.

Dahi bersegi
Ha! Si dahi bersegi ini rupanya kuat bekerja rupanya. Segala kerja yang dilakukan itu pasti akan dilakukan dengan tekun sekali. Mungkin sebab itu juga dia pasti lebih menonjol daripada teman-teman yang lain di sekolah/pejabat. Kelemahan diri mereka pula,mereka tidak mempunyai ramai teman memandangkan sikap mereka sendiri yang suka memilih teman. Hai..pilih bulu nampak? Mereka juga sukar menjalinkan kemesraan dengan orang lain kerana sikap mereka yang agak kaku memulakan perbualan.

Dahi berbentuk ‘M’ atau ‘hati’
Kuat imaginasi rupanya kamu ni yek! Pantang ada kelapangan asyik nak berangan saja. Sebab itu tak hairanlah kalau mereka ini suka menyendiri. Tapi itu tak bermakna mereka tak suka bergaul tapi mereka lebih ‘serasi’ dengan orang-orang yang ‘sekepala’ dengan mereka juga. Mereka juga dikatakan sangat beruntung dalam hidup. Ada saja ‘rezeki’ yang mereka dapat. Dah nasib badankan! Kelemahan mereka pula, tidak suka menjadi ketua kerana bagi mereka ia terlalu membebankan dan tidak mampu untuk dipikul. Selain itu,mereka juga’mulut tempayan’ dan sukar simpan rahsia! Jadi awas sebelum kamu ‘membuka’bicara di hadapan mereka. Kalau kamu hendak berita itu ‘satu dunia tahu’,bolehlah kamu khabarkan pada mereka! Rahsia sudah bukan rahsia lagi!

Dahi dengan juntaian anak rambut
Rambutnya dibiarkan berjuntaian di dahinya. Mereka dikatakan seorang yang bijak serta sangat pemurah. Mereka juga suka memberikan pertolongan kepada teman – teman yang memerlukan hinggakan kadangkala mengenepikan kepentingan sendiri. Itu menyebabkan ramai yang menyayangi mereka.Kelemahan diri pula, mereka agak boros dalam soal berbelanja. Tak hairanlah,asyik ‘over budget’ saja! Mereka juga sukar bersikap tegas dan lembut hati. Itu menyebabkan mereka mudah dipengaruhi hingga dipergunakan oleh orang lain!

Siswa dapat tukar pinjaman kepada biasiswa

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perlaksanaan dasar penukaran pembiayaan pendidikan PTPTN kepada biasiswa
bagi pelajar-pelajar yang mendapat ijazah sarjana muda 
dengan kepujian kelas pertama atau setaraf dengannya

rujuk sini
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Khamis

Kau ingat barang kau besar orang nak tengok

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 Kempen Hentikan Gejala Maksiat:

Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki


poster dari buaya merah

1..2..3..
mungkin ada yang meluat, mungkin ada yang suka
pergi ke pasar raya nampak terbonjol semua
bila orang jeling buat tak tahu saja
ingat ini dunia tempat tinggal sementara


Q wakil kaum lelaki
yang punya harga diri

yang tahu hargai maruah perempuan
yang bukan untuk nafsu buruan
ada yang mengata
ada pula yang mengeji


tapi masalahnya
mereka buat telinga tuli
Dunia makin maju
manusia makin dungu
wahai kaum hawa
peliharalah dirimu
simpanlah ia untuk suamimu
kelak nikmatnya seribu satu

Ya Allah
peliharalah bangsaku
yang makin lalai dan lupa akan azabmu
yang bila terdengar bisikan nirrajim
terus buka baju
melulu
mat rempit sapu

nasihatlah
mak-mak, kawan-kawan, adik-adik, makcik-makcik, datin-datin
nasihat itu tanda sayang kita pada mereka
jangan sampai buang bayi jadi biasa
siapa yang merana
kita!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jawatan Cakap Jepun

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam sejahtera
hari ini Q nak bantu adik Q sorang ni yang sedang mencari pekerja baru dalam bidang IT
jadi bagi sesiapa yang berminat dan yang sedang mencari pekerjaan
ni iklannya
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Emerio (M) Sdn Bhd sedang mencari calon yang berpotensi untuk Japenese Speaking IT Support & Data Center Operator calon yang digalakkan adalah berlatar belakangkan IT (asas IT / pengetahuan teknikal juga boleh dipertimbangkan) dan lokasi kerja adalah di Cyberjaya.

bekerja selama 1 tahun mengikut waktu pejabat berdasarkan kontrak syarikat Emerio :-). Calon yang berminat diminta menghantar resume anda di husna.bintisidek @ emeriocorp. com.
Calon yang mempunyai kemampuan komunikasi yang baik dalam Bahasa Inggeris, dan Bahasa Malaysia menjadi keutamaan (beserta dengan kemahiran IT dan teknikal:-))
calon yang berminat sila hantarkan resume anda dan nyatakan minat anda tentang jawatan ini. soal gaji boleh dirunding. lumayan...


untuk pertanyaan sila hubungi:

Ms. Dyla Qistina.
husna.bintisidek@emeriocorp.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jika ini bukan pekerjaan pilihan anda
mungkin Q boleh suggest laman ini pula
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Rabu

mesin vending pelbagai guna

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sesuatu yang belum ada di Malaysia
dan minta diadakan di Malaysia. 

bayangkankan mesin vending ini bukan setakat menjual air

Selasa

Halalan Toyyiba

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Sejahtera
ok hari ni Q nak ajak korang semua berfikir. sekarang ni memang tengah hangat isu halal. lagi-lagi nak menjelang Ramadan al-mubarak.
tergerak hati untuk mengulas juga apa yang terbuku.
 pernah dengar tak
"mee ni orang kita buat ke orang lain?"
"dik, mane satu roti yang orang kita buat"

adakah anda memilih logo ini

atau ini?



persoalan yang Q ingin timbulkan
Halal; adakah barang KITA juga diperakui? 
bukan skeptik
kenapa KITA...ya KITA merujuk kepada orang peribumi iaitu bangsa Melayu. 
adakah barangan melayu itu sendiri menepati piawai halal? adakah kualiti dan tahap kebersihannya dititikberat dalam penyediaan makanan tersebut? Q serahkan kepada cik adik dan cik abang untuk rungkaikan...
dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia(JAKIM) telah menyediakan secantik-cantik prosedur bagi membolehkan para peniaga tak kira Islam ataupun tidak untuk memohon sijil halal. 


untuk rujukan tambahan semak

Semakan Panggilan Temu Duga Guru Sandaran Terlatih Keluaran IPTA

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Salam sejahtera semua
salam juga kepada yang singgah-singgah
singgah-singgahlah selalu

dengan rasa gembiranya Q mahu war-warkan
kepada semua bakal guru

sudah boleh disemak
bagi mereka yang tak boleh periksa atau aplikasi menyatakan yang kamu tidak dipanggil
jangan risau
petang tadi Q ada telefon KPM sendiri untuk dapatkan kepastian
dan ini jawapannya

ada dua sebab:
1) trafik terlampau penuh sehingga berlaku kesesakan
2) keputusan secara rasmi akan dikeluarkan di laman kementerian yang rasmi iaitu www.moe.gov.my
dalam masa terdekat.

Yang benar,
Bakal Guru Cemerlang Anda cewah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

mahu minta feedback dari
kamu kamu dan kamu
ya
kamu semua
adakah laman Q ini berat?
mahu buat pengubahsuaian
dikala ramadan
mahu beratkan pahala pula
hahahah
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Terharuku menuju yang satu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
buat Dyla Qistina dan rakan-rakan

terharu
dalam celahan manusia yang mengeji
ada juga yang memuji
pahit maung berorganisasi
terbayar mahar hari ini
terima kasih kerana memahami

Dik
tak semestinya tanpa jawatan kita tak boleh berbakti
kerana pengorbanan selalunya datang dari hati
bukan dari mata akli yang dipenuhi nafsu duniawi

Dik 
kesempurnaan bukan datang dengan sendiri
tapi terlihat dari cara kita memperbaiki diri
ramai yang mengata tentang itu dan ini
tapi lupa apa yang terpalit dikain sendiri

Dik
 lihatlah apa yang terjadi
angkara perubahan mahu dicari
tergadai nilai dan tradisi
bergolok bergadai
mengekalkan apa yang ada kini

Dik
bila sudah berjaya nanti
jangan lupa diri
jangan juga menyombong hidung tinggi
takkan hilang bisa ular menyusur akar
bahkan takkan lari gunung yang hendak dikejar
maka penuhilah diri dengan bakti
yang akhirnya menuntun diri menuju hakiki
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
mujur lalu melintang patah
mujur kata tak boleh tarik dah
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Isnin

sekelip mata tertanggal

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

akhirnya kujumpa juga
cara yang terbaik dan tercepat
pastinya kaum lelaki yang sibuk dan tak cukup masa
memerlukan skil ini dalam kehidupannya



jadi sekarang ada masalah lagi?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





We must F*** together

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
for our ujian berkala 2
We must
Fokus
Untuk
Capai
Kejayaan
Because we are
Clever
Intelligent
Brave
Amaving
Important
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dapat tak?
We must F*** because we are C****
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
alahai
macam-macam budak-budak sekolah sekarang ni
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ahad

Mulut kau bau bangkailah!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Shut up!!
sumber gambar: aizulazril
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sesungguhnya mempunyai sebuah kedai runcit sememangnya menyeronokkan
pelbagai ragam dan rencam manusia dapat diketahui
ada yang cerewet, ada yang tak kisah, dan ada jugak yang kemut (kedekut)
tapi yang Q nak ceritakan hari ni bukan pasal tu semua. 
tapi pasal  mesyuarat tingkap aka zon gosip mengumpat tak ingat tempat
sememangnya apabila ada satu tempat orang berkumpul mula la ada kelompok yang akan gunakan untuk bertemu mesra, bertepuk tampar, merapatkan silaturrahim, jumpa selepas lama berpisah. 
dah macam balai raya pula ye...

Jom main permainan panah-memanah yang sangat kelakar

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera!

Ape kabo yob?
sihat?
ha..ni teman nak kongsi satu permainan ni yob
kome suka memanah?
Video games for the peopleImage by A*A*R*O*N via Flickr
ha....ni teman nak ajak main sesame ni yob
bukan main tengteng la
main nih
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Orang banci bukan pondanlah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Adakah anda telah dibanci?
bukan banci ni

sumber: humorkita

Pendidikan Seks: kat luar pun boleh dapat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...