Sabtu

Tangguh

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Perhatian Kepada semua bakal Guru Sandaran Terlatih Siswazah IPTA,
tarikh semak panggilan temuduga hanya boleh disemak mulai 27 Julai 2010
dan sekarang ade yang dah mula study INSAK
ape yang kluar biasenye wei?

Jumaat

istiwa

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Assalamualaikum wbt.

Anda pasti kiblat anda betul?



Pada setiap tahun, matahari akan berada betul-betul diatas Kaabah sebanyak dua kali. Fenomena ini dipanggil Istiwa Matahari (istiwa adzam). Tarikh berlakunya peristiwa tersebut adalah pada 28 Mei (5.16PM waktu Malaysia) dan pada 16 Julai (5.28PM waktu Malaysia) pada setiap tahun. Justeru itu, kita sebagai umat Islam hendaklah mengambil peluang ini untuk menentusahkan semula arah Kiblat kita. Ianya mudah dan percuma.

Gandakan Keriangan

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam sejahtera. entry kali ini berkaitan dengan yang lepas
jangan trauma-trauma ye. mari kita layan satu video. korang mesti pernah tengok iklan ni. iklan coklat. yang pasti iklan ni dah berjaya buat Q tergelak tak kira brapa kali keluar kat kaca tv. sangat kreatif.






Patrick trauma dah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
hari ni Q nak cerita tentang seorang kawan Q ni Patrik Star (bukan nama sebenar) yang sedang trauma sebab gagal dalam satu temuduga sebuah sekolah persendirian di Kuala Lumpur. Bukan kerana kritikan atau tidak layak, tapi sebab gejala kroni-kroni, kawan-kawan, geng-geng. ni. kesian si Patrick ni Q tengok. persedian bukan main gah namun tersungkur.

Patrick (Bukan nama sebenar)

Khamis

Berikut ini adalah Tanda Wanita yang Baik

  1. Kepala dan mulut bulat menyerupai bulan purnama, dahinya rata (tidak lebar).
  2. Matanya sedikit lebar, panjangnya seimbang dan bersinar berkilau, tenang dan pandangannya tajam, jarang berkedip, tidak pernah melihat dengan mengerling.
  3. Alisnya panjang agak lurus dan bulu alisnya rata
  4. Hidungnya lurus agak mancung, garis di kiri dan kanan hidung terlihat terang
  5. Mulut sedang, bibir lurus tertutup, gigi tidak terlihat dan warna gigi putih berkilat teratur rata menyerupai biji ketimun yang agak besar, dasar bibirnya merah delima
  6. Daun telinga tebal dan bentuknya baik
  7. Bentuk dagunya bagus dan daging di bawah dagu tebal
  8. Pipinya rata: seperti durian yang terbelah
  9. Jari tangan runcing bagai duri akan tetapi sedikit keras dan tebal kukunya, daging telapak tangan tebal lagi halus dan lemas, untuk yang ada garis tengahnya terlihat lebih halus jika terpegang halus seperti sutera
  10. Bentuk telapak kaki baik, demikian juga jarinya serta tebal dan halusnya, jarinya keras dan kukunya tebal
  11. Lebar dadanya, daging yang berada di belakang juga tebal
  12. Tulangnya keras, kulit tubuhnya lemas dan halus
  13. Perlahan bicaranya, tepat dan terang, sederhana, tidak suka menggunjingkan orang lain, suaranya halus dan terang
  14. Jika tertawa tenang, badannya tidak bergerak
  15. Kedua kakinya teratur lurus jika duduk, jika bersila (kaki dilipat kedepan) rapi diam dan tenang, badannya tidak bergerak demikian juga tangannya tidak dilambaikan
  16. Jika berjalan lurus serba teratur tidak tergesa-gesa, ayun tangannya pendek hingga badannya tidak bergerak, tidak sering berpaling pandangannya ke depan.
#Ini hanyalah ramalan menurut Kanjeng Pengeran Harya Tjakraningkrat dalam bukunya kitab primbon “Bethaljemur Addamakna”.

Rabu

Kolam renang tercantik

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kali ni Q nak kongsikan gambar2 kolam yang nak dikatakan tercantik la. kalau la dapat buat kat rumah satu kan seronok. berendam dalam air jela jawabnya. yang penting tak ada virus kencing tikus. hahahaha

     

Selasa

Have Tea With MiszLullaby

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
i

Love and scandal are the best sweeteners of tea.  
~Henry Fielding, "Love in Several Masques"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ii

kalau cerita bab teh memang Q suka minum teh. memandangkan Q mempunyai pengalaman pahit dengan pilihan lain iaitu kopi (kopi kuku). dan kali ini Q mahu minum teh bersama dengan MiszLullaby pula. eh...bukan minum berdua tapi rebut peluang minum teh pemberiannya. tapi kalau nak minum bersama apa salahnyakan. hahaha...wink...wink...wink...

Isnin

Kongsi Rasa


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tak Salah Berkongsi Rasa

kalau itu mendatangkan bahagia

tak salah berkongsi kata

jika itu tanda bersama

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
buat entry sambil berebut laptop dengan adik Q yang sorang ni. sibuk nak melayan video lagu-lagu korea. tapi memang tak dinafikan lagu-lagu dari sana memang dah mula mendapat tempat kat Malaysia ni. mula dengan lagu 'nobadinobadibatyu' (ikut pelat Apin) dan seterusnya kumpulan lain pulak. bahkan masa Q praktikal dulu pun budak-budak sekolah dah tergila-gila dengan lagu macam ni sampaikan Hari Guru pun hampir semua dibalun dengan tarian lagu-lagu korean ni.

tapi bila la Malaysia nak ada kumpulan penyanyi yang hebat macam mereka ni?
kene tunggu Gangstarz akan daang la gamaknya
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ahad

Sotong Kangkung untuk WC10

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 malam ini aku pilih Sotong Kangkung untuk Piala Dunia 2010
kali ini.

Suka-suka hati kau saja

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


meludah tak kena tempat
buat orang melompat terkujat
kau ingat kau hebat
buat orang rasa meluat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...