Isnin

Rumpai laut; hidangan exotic

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
bila berada di sini
Q tak terlepas mengambil peluang yang ada
sedang seronok berjalan di Bandar Tawau
teringin pula untuk merasa keunikan makanan lautnya
jadi Q ke pasar Tawau
orang sana kata itu adalah pasar tersebar di Sabah
punyalah banyak jenis ikan sampai Q kelabu mata nak tengok yang mana satu
dari sebesar-besar ikan sampailah yang sekecil-kecil ikan bilis semua ada.
murah pula tu
memang syurga makanan laut
ketam, kerang, udang, sotong?
jangan katalah semua saiz gergasi
dah macam muzium ikan

biasanya rumpai laut ini akan dimakan mentah dengan kuah asam
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

4 ulasan:

Lelaki Ini berkata...

wah
besh2!!!
nak jugak!

Azza Zahra. berkata...

Rumpai laut~
Sgt suka bila mkn
dgn nasi putih klau
dibuat sup. buat ulam?
Tak pena try. Eh korean
buat sup rumpai laut
setiap birthday diorang taw (:

Q berkata...

@Lelaki Ini - kalau nak kena datang sini la. huhuh

Q berkata...

@Azza Zahra. - sup rumpai? bagus tu. nnt azza buatkan utk Q ye. huhuh

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...