Isnin

pencuri kucing dijumpai

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"mana kucing aku?" teriak Tok Tik. 
terlihat kesan-kesan basah dipinggir anak matanya.
Tok Tik jiran kami yang paling dekat dan paling rapat dengan keluarga kami.
"sabarlah nek, kejap lagi baliklah kucing tu" 
mak cuba menenangkan Tok Tik yang dari tadi histeria
mencari kucingnya ke sana ke mari.
masuk kali ini sudah 4 kali Tok Tik kehilangan kucingnya.
cuma kali kedua kucing Tok dijumpai mati dilanggar lari.
http://www.youthink.com/quiz_images/quiz1055outcome2.jpg
ini bukan Si Hitam
"aku dah anggap Hitam macam anak aku" teriak Tok Tik.
memang pun. 
anak-anak Tok Tik semua berjauhan darinya. 
cuma kucing-kucingnya sahaja menjadi peneman tatkala Tok Tik kesunyian.
dahulu ada ikan kaloi
tapi entah kenapa mati kerana akuarium pecah
dan ikannya diberikan kepada kami untuk dijadikan santapan tengah hari
"kalau macam tu Tok ambillah anak kucing kami. ganti Hitam" aku memujuk
"kau ingat Hitam boleh diganti?"
namun selepas dipujuk barulah Tok Tik terima
...
"kucing aku! kucing aku!"
Tok Tik teriak
lah, takkan baru 3 hari kucing hilang lagi?
aku dan mak berkejar ke rumah Tok Tik
"Milah ko tengok ni. rupanya benda nilah yang curik kucing aku dari dulu"
jerit Tok Tik
bila kami tengok
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
la..........

rupa-rupanya kau yang bawak lari
siut je kau
buat apa?
kawen lari?
hahah...

:- 90% cerita sebenar
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1 ulasan:

Ezzu Raza berkata...

hehehe..muka bersalah tuh..

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...