Rabu

Tanda-tanda korang terlalu obses dengan facebook

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

orang sekarang ni
kalau takda facebook memang tak sah

tak lengkap katanya
tak ikut peredaran zaman 
kuno la kau
ape barang takde facebook
tu yang selalu kita dengar
cari kawan lama katenya
rapatkan ukhwah beramah mesra
tapi lupa
banyak fitnah mengadu domba ada kat sana
ganbar ahli neraka jangan cerita
semua ada dalam satu klik saja
...ok...
bersederhanalah dalam bersosial
jangan keluarkan semua
dalam hidup perlu ada privasi juga
bukan semua orang kita boleh tunjuk dada bukak semua
sebab dengan facebook juga hidup kita boleh merana
jika salah cara dan tatasusilanya
mau malu satu keluarga
mulut kena cili badan kena lada
tempat luah rasa tapi jangan sampai ada yang terasa
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2 ulasan:

MOFASAD berkata...

hahahaha

♥ciK-t0ge ♥ berkata...

btul2..
sekarang ni ramai sgt fanatic ngn faceb0ok..

tapi kan...
jgnlah sampai letakkan apa2 yg sebenar tentang diri, spt alamat, no tel n dll..

itu sgt membahayakan..

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...