Sabtu

Mak kata mereka tembak langit

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jerebu di Muar
http://4.bp.blogspot.com/_BNtmiKTdu6c/SoN_8lbU1lI/AAAAAAAAAzQ/GasZ5Y5rQ7w/s400/DSC01231.JPG
sumber eyda

sekarang Muar jerebu teruk
lebih dari tahap merbahaya
jadi ramai yang keluar rumah bertopeng muka
budak-budaklah yang paling suka
dapat jadi ninja katanya
haip sini hiak sana


mak kata kalau tengahari akan hujan saja
sebab diorang tembak langit
tembak langit?
kalau tembak mati la langit tu...
rupa-rupanya bila tanya kat Abg Google & Makcik Wiki memang ada
nama nak omputih. 
hahaha
.
lain kali mak sebut Rain Making tau
barulah macam omputih
hahaha
.
sumber lain
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nanged jika suka

10 ulasan:

aRuL aSh.. berkata...

bapak teruk jerebu~

Q berkata...

@arul - boleh bawak penyakit

Aniza berkata...

1. bapak, teruk jerebu.

atau

2. bapak teruk, jerebu.

kalau no 2, memang nak kena haip dan hiak dengan bapalah...hehe

Q berkata...

@aniza - yang no dua tu memang nak kena karate. huhuh.
tapi pktn bapak teruk tu merujuk kpd tahap yang paling teruk. cth: bapak teruk perangai ko ni...(perangai paling dajal la ni)

Puteri Dyla Qistina berkata...

Kampung ku dilanda jerebu! >_<
Moga2 sanak saudara, atok mak dan tok ayah dalam kondisi baik :(

Q berkata...

@dyla-Insyallah...cuma kena banyakkan minum air saja...

ishiko berkata...

kat Bp pun berjerebu!!!! nasib semlm ngan hari ni hujan... bersih sket.. haaaiishh,... -_-"

Q berkata...

@ishiko-hmmm...nak kata setiap hari hujan la. sampai mendung sepanjang hari.

Sumijelly berkata...

jerebu ni yg menambahkan penyakit...
sakit mata kalu kene jerebu..pandangan sangat tipis...

Sumijelly.com

Q berkata...

@sumijelly - kalau tak cegah boleh bawa penyakit berat tuh..

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...