Sabtu

Baguskan ada kawan?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
having great time together with friend


baguskan ada kawan
sebab kawan buat kita hilang rawan
sebab kawan buat kita tak berlawan
sebab kawan buat kita punya kekuatan


dan selalunya
kawan buat aku rasa kuat
kawan buat aku rasa bersemangat
kawan buat aku terus ligat
kawan buat aku  rasa hebat

tapi ada juga
kawan yang buat aku meluat
kawan buat aku naik jerawat
kawan yang buat aku macam sampah
kawan buat aku rasa menyampah
kawan buat aku rasa susah
kawan buat aku serba salah

namun begitu
kawankan anugerah tuhan
kawankan nikmat tuhan
kawankan ujian tuhan

jadi
bersyukurla bila ada kawan
berbahagialah bila ada kawan
berbuat baiklah kepada kawan
insyallah tiada musuh dan lawan =)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

4 ulasan:

nur.sa berkata...

sebab kawanlah, hidup sy ceria. :D

I*K*T*I*R*A*F berkata...

tapi x semua kawan mcm tu kan? :)

Q berkata...

nur.sa - ceria bangat...

Q berkata...

iktiraf - pegang pada prinsip "kawan biar beribu, kasih biar satu, barangsiapa mencari seteru, nescaya kan hilang ilmu"

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...