Jumaat

Bulan Ramadan Bulan Berhenti Merokok Selama-lamanya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Salam Ramadan

Sabda Rasulullah  "Ramadan itu ialah bulan kesabaran dan ganjaran kesabaran ialah masuk syurga"
http://luthtextile.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/smoking.jpg
Bulan Ramadan adalah bulan terbaik buat anda untuk berhenti merokok
 apa tak boleh berhenti?
rasa gian bergetar tubuh kalau tak hisap sehari?
kan semalam dah tengok video merokok haram
tak boleh tahan gak?
lepas berbuka mesti pekena sebatang dua
itu Q akui sebab badan korang dah terbiasa terima nikotin bertan-tan. 
kalau tak dapat sehari mau luruh jantung, sesak nafas, sakit dada, kalau tak bernasib baik boleh maut
ye...berhenti merokok secara mendadak boleh membawa maut
bukan Q kata tapi doktor yang kata



ok tengok ni dulu



.so Q advisekan korang yang nak berhenti merokok tu try 


http://www.niquitin.co.uk/_uploads/images/niquitin_gum_box_small.gif
Terapi penggantian nikotin tidak mengandungi tar dan gas berbahaya seperti yg didapati dalam asap rokok.
Dengan terapi ini keinginan dan keperluan terhadap nikotin (bahan dalam rokok yg menyebabkan ketagihan) akan berkurang secara beransur2. Ia akan mengurangkan simptom2 biasa apabila seseorang itu berhenti merokok seperti ketagihan, resah & gelisah.

Beberapa kajian mengenai Niquitin:
1. terbukti secara klinikal dalam membantu berhenti merokok
2. menggandakan peluang berhenti merokok
3. perlindungan 24 jam - walaupun terhadap ketagihan kuat di awal pagi
4. melegakan ketagihan dalam beberapa minit
sumber apisfarmasi
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2 ulasan:

y@n@ M!B berkata...

peh org mana isap rokok gitu???ish³..

mende ni utk kita mkn eh?hehe..buleh bg adiah kt membe² yg smoking.. =)

Q berkata...

idea bernas.
jangan gaul dengan nasik sudah. hahah

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...