Ahad

Orang banci bukan pondanlah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Adakah anda telah dibanci?
bukan banci ni

sumber: humorkita



tapi banci penduduk dan perumahan Malaysia tahun 2010
pembanci kawasan rumah Q belum nampak lagi batang hidungnya
tapi baru-baru ini Q terserempak dengan seorang kawan lama. S (bukan nama sebenar) bekerja sambilan sebagai pembanci. tapi dia bukan ditugaskan dikawasan Q. kalau tak dah lama pelangkung sebab lambat.
katanya bertugas sebagai seorang pembanci sememangnya sangat mencabar. sampai satu tahap memang ekstrem penat nak melayan kerenah penduduk yang tak nak beri kerjasama. macam nak kena hentak je kepala kata beliau.
antara kesukaran yang dia alami ialah:

1. Tak nak keluar
ada yang tak nak keluar langsung. buat donno je. 

2. dianggap salesman, pencuri, along, kakngah, mak usu
yang ni pun boleh kira best. datang-datang je terus tutup pintu. katanya tak mahu gores-gores. ade yang anak dia main kat luar bila beliau datang anaknya kate bapaknya takde. sambil bapaknya menyorok belakang pintu. takut along kutip duit agaknya.
3. pendatang tanpa izin, 
yang ni agak susah. beliau pun macam serba salah. mahu dilaporkah?

4. kaki baran, kaki busuk, kaki perempuan
ade yang anak dia main kat luar bila beliau datang anaknya kate bapaknya kelua

ape-ape pun Q memang salute kat pembanci-pembanci seluruh Malaysia atas kesungguhan mereka membantu analisis negara.
dengan ucapan:
"buat cepat, nak puasa ni"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

5 ulasan:

Che Armster berkata...

lol tengok gambar orang banci itu sangat tabole blah!! haha

Q berkata...

cute kan? hahah

Anne Boleyn berkata...

hahah memang dugaan betol sape jadi pembanci.. btw, kalau pembanci macam dlm gambar tu,takkan ada masalah kot. :p

p/s: kol 12 ni anne boleyn ada publish pasal 'kabel besar' jemput baca yer nnti. :)

Q berkata...

lagi masalah besar.
kalau pembanci yang macam tu tak balik-balik selepas 24 jam baik call polis terus. mak kene kidnape nyah...

ilham berkata...

banci tu eunuch.
zaman sekarang ni dah tak ade dah.

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...