Jumaat

Patrick trauma dah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
hari ni Q nak cerita tentang seorang kawan Q ni Patrik Star (bukan nama sebenar) yang sedang trauma sebab gagal dalam satu temuduga sebuah sekolah persendirian di Kuala Lumpur. Bukan kerana kritikan atau tidak layak, tapi sebab gejala kroni-kroni, kawan-kawan, geng-geng. ni. kesian si Patrick ni Q tengok. persedian bukan main gah namun tersungkur.

Patrick (Bukan nama sebenar)




P: salam Qamarul ape aktivviti
Q: wsalam xde buat ape2 la patrick star..hahah
P: any job vacancies?
Q: knape? yang aritu interview
P: hmmm..bad news..sgt mengecewakan.
Q: why?
P: nk tau cite tragis?
Q: tragis itu menarik, ok crite la
P: ok mcm ni.candidate 2 org je..sy dgn sorg budak dari t%$#@^ . bdk tu dr Uni***, course management, CGPA 2.5, mock teaching hancus, kna komen mock teaching die out of topic, tp die yg dpt..sgt2 kecewa..
Q: awat sampai mcm tu?
P: mmg x berkualiti pnye sekolah. xtau la.. tp yg pasti 2nd interviewer satu kmpung+satu sekolah dgn bdk tu. paling tak suka org yg x profesional semasa bekerja.. 
Q: ni kira kroni la ni
P: mmg masalah kroni.. sgt tidak profesional dan skrg dh malas dh..kecewa yg amat sgt


 kesian pulak Q dengar dia cerita macam tu.setahu Q dia bagus mengajar. kami pernah berpraktikal bersama sebelum ini. entahlah. bukan rezeki. Nasi dalam mulut pun boleh terluah kalau bukan rezeki kita. sememangnya tuhan sedang menyediakan sesuatu yang lebih baik dari itu. dan masalah ni tak terhenti kat sini je. kalau kita tengok kat mane-mane pun semua perkara lebih mengutamakan 'sek-sek' masing-masing. tak kira la penjawatan kerajaan ke, kontrak swasta ke, sehinggalah pemilihan imam utama masjid. semacam sudah menjadi nanah dalam masyarakat.








4 ulasan:

LeYnA berkata...

mengajar???
Q cikgu ka???

Q berkata...

leyna - bakal guru..

Aniza berkata...

ye ke Q ni betul2 cikgu??

Q, tulun jawab...
haha

Q berkata...

Aniza - dalam hati betul-betul cikgu, cikgu betul-betul belum lagi. huhuu
masih mahu jadi anak murid

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...