Rabu

Diari Seorang Guru Pelatih#8

3 mac (rabu)

Hari yang agak menarik minat aku kerana hari ini adalah hari kokurikulum dan hari ini juga merupakan hari murid-murid semua berbaju uniform. Hari ini pengakap ambil alih untuk mengetuai pasukan berunifom lain dalam perhimpunan. Yang aku kesal mereka buat sambil lewa. Komander pun lembik. Bagi arahan pun salah. Tiba-tiba timbul semangat dalam hati aku. Bulan depan KRS akan ketuai perbarisan badan berunifom. Jadi sudah tanggungjawab aku untuk latih mereka supaya jadi lebih baik. Barulah yang lain buka mata. Barula semua nampak ‘perkasa’nya KRS.
Pengajaran seperti biasa. Tiada apa yang menarik yang hendak dikongsikan.
Malamnya aku, hasrul dan zaidee ke MITC mengemas dan menghias gerai yang disediakan untuk sekolah berniaga. Cadangnya hendak berrniaga cendol, buah potong dan ice blend. Agak menarik. Kita tunggu je la esok bagai mana sambutannya.

Kata-kata best hari ini- Sekolah....senang diri!!!(komander kawad)

Tiada ulasan:

Lihat juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...